پرش به محتوا

دوبله فیلم جدید برای تلویزیون

فیلم های شور زندگی، فراتر از زمان،بازگشت سوپرمن و هری پاتر و محفل ققنوس برای تلویزیون و واحد دوبلاژ سیما دوبله شده است.
فیلم سینمایی شور زندگی به مدیریت دوبلاژ محمود قنبری برای برنامه سینما اقتباس شبکه چهار سیما دوبله شده است. این فیلم را وینسنت مینه لی سال ۱۹۵۶ جلو دوربین برد. نورمن کوروین فیلمنامه را بر مبنای رمانی نوشته اروینگ استون نوشت. میکلوش روشا موسیقی متن فیلم ۱۲۲ دقیقه ای شور زندگی را ساخت و کرک داگلاس، آنتونی کویین، جیمز دانلد، پاملا براون و اورت اسلون در آن نقش آفرینی کرده اند. این فیلم روایتگر زندگی ون گوگ با نقش آفرینی داگلاس است. ون گوگ سال ۱۸۷۸ هلند را ترک می کند تا به منطقه ای در بلژیک برود و برای معدنچیان زغال سنگ موعظه مذهبی کند. آنجا تحت تاثیر فلاکت مردم منطقه قرار می گیرد و از ریاکاری زعمای کلیسا برمی آشوبد و. . . کوئین برای این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و داگلاس نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بود.
فیلم سینمایی هری پاتر و محفل ققنوس به مدیریت دوبلاژ محمود قنبری و با حضور گویندگانی چون منوچهر والی زاده، افشین زینوری، زهره شکوفنده، میرطاهر مظلومی و. . . برای شبکه نمایش خانگی دوبله شده است. این فیلم ماجراجویانه و فانتزی پنجمین روایت سینمایی از مجموعه کتاب های پرفروش جی. کی رولینگ نویسنده بریتانیایی است. فیلم هری پاتر و محفل ققنوس را دیوید ییتس فیلمساز بریتانیایی کارگردانی کرده و داستان در ادامه ماجراهای هری پاتر در مدرسه جادویی هاگوارتس دنبال می شود. فیلمنامه را مایکل گلدنبرگ نوشته و دانیل رادکلیف، اما واتسن و روپرت گرینت بازیگران اصلی فیلم های قبلی نقش های خود را در فیلم جدید تکرار کردند. مایکل گامبون، گری اولدمن، رالف فاینس و آلن ریکن از دیگر بازیگران فیلم ۱۳۸ دقیقه ای هری پاتر و محفل ققنوس هستند که محصول مشترک بریتانیا و امریکا است.
این فیلم با بودجه ای معادل ۱۵۰ میلیون دلار ساخته شد و تاکنون ۲۹۲ میلیون دلار در آمریکا و ۶۴۷ میلیون دلار در دنیا فروخته است. دو فیلم اول مجموعه، هری پاتر و سنگ جادو (۲۰۰۱) و هری پاتر و تالار اسرار (۲۰۰۲) را کریس کلمبوس کارگردانی کرد. هری پاتر و زندانی آزکابان (۲۰۰۴) را آلفونسو کوارون مکزیکی ساخت و فیلم چهارم هری پاتر و جام آتش را نیز مایک نیوئل فیلمساز بریتانیایی کارگردانی کرد.
فیلم فراتر از زمان به مدیریت دوبلاژ محمود قنبری و با حضور گویندگانی چون حسین عرفانی، زهره شکوفنده، منوچهر والی زاده، افشین زینوری
و. . . برای شبکه نمایش خانگی دوبله شده است. تریلر فراتر از زمان محصول سال ۲۰۰۳ امریکا و مدت زمان آن ۱۰۵ دقیقه است. این فیلم جنایی را کارل فرانکلین بر مبنای فیلمنامه ای از دیوید کولارد کارگردانی کرده و در آن دنزل واشینگتن، ایوا مندز، سانا لاتن و دین کین نقش آفرینی کرده اند.
واشینگتن در این فیلم نقش یک افسر پلیس فلوریدا را بازی می کند که باید پرده از راز دو قتل بردارد و در غیر این صورت خودش متهم به قتل می شود. فیلم سینمایی فراتر از زمان با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و در دنیا ۵۵ میلیون فروخت.
فیلم سینمایی بازگشت سوپرمن به مدیریت دوبلاژ محمود قنبری و با همکاری گویندگانی چون منوچهر والی زاده، مینو غزنوی، افشین زینوری، میثم نیکنام و. . . برای شبکه نمایش خانگی دوبله شده است. این فیلم را برایان سینگر سال ۲۰۰۶ جلو دوربین برد. فیلمنامه بازگشت سوپرمن را دن هریس و مایکل دوئرتی بر مبنای شخصیت های خلق شده توسط جری سیگل و جو شوستر نوشتند.
در این فیلم ۱۵۴ دقیقه ای براندون راث، کیت باسوورت، کوین اسپیسی، جیمز مارسدن، پارکر پوزی و فرانک لانجلا به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه داستان فیلم بازگشت سوپرمن آمده: از ماجرای سوپرمن ۲ مدت زمانی گذشته و از وقت ناپدید شدن ناگهانی اش، دنیا به زندگی بدون سوپرمن عادت کرده است.
وقتی سوپرمن بازمی گردد با متروپولیس رو به رو می شود که دیگر به او نیاز ندارد و در غیبتش، لوییس لین به طرف خواستگار جوان دیگری به نام ریچارد وایت رفته است و. . .
فیلم سینمایی زودیاک هم برای بار دوم به مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده برای شبکه نمایش خانگی دوبله شده است.
برای دوبله این اثر منوچهر والی زاده، افشین زینوری، حیسن خدادادبیگی، شراره حضرتی، امیر منوچهری، منوچهر زنده دل، ابراهیم شفیعی، رضا آفتابی، بیژن علیمحمدی، مهناز آبادیان، شهروز ملک آرایی، محبت دارآفرین، مجید صیادی، امیر عطرچی، شایان شام بیاتی، محمدرضا مومنی، مریم نوری درخشان و سمیه موسوی حضور داشتند.
این فیلم پرتعلیق به کارگردانی دیوید فینچر فیلمساز مطرح امریکایی تولید سال ۲۰۰۷ بر مبنای مجموعه کتاب های غیرداستانی زودیاک نوشته رابرت گری اسمیت ساخته شده و در آن جیک جیلنهال، مارک روفالو و رابرت داونی جونیر نقش آفرینی کرده اند.
فیلم درباره قاتل زنجیره ای معروف به زودیاک است که اواخر دهه ۱۹۶۰ در منطقه سانفرانسیسکو با قتل های پی در پی شهر را در وحشت فروبرد. او با ارسال نامه هایی رمزی به روزنامه ها و رسانه ها به این وحشت بیشتر دامن زد. زودیاک داستان مردان و زنانی است که برای دستگیر کردن این قاتل معروف وارد عمل شدند. این قضیه تا به امروز حل نشده و پرونده همچنان باز است.
این فیلم دو ساعت و ۳۶ دقیقه ای با بودجه ای ۶۵ میلیون دلار ساخته شد، در حالی که در امریکا ۳۳ میلیون دلار فروخت و فروش جهانی آن به ۵۱ میلیون دلار رسید. فینچر متولد سال ۱۹۶۲ و سازنده فیلم های مطرحی مانند هفت و باشگاه مشتزنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *