پرش به محتوا

وضعیت اقتصادی ‌نامطلوب است/آینده نامطلوبی را برای وضعیت خانواده در ایران پیش‌بینی نمی‌کنیم‌

شهیندخت ملاوردی بعدازظهر امروز در نخستین همایش ملی تغییرات خانواده وچالش‌های آن در ایران اظهار داشت: افزایش سن ازدواج  و کاهش باروری از جمله آسیب‌هایی است که امروزه خانواده‌های ایرانی را با مشکل مواجه کرده که مهم‌ترین دلیل آن وضعیت نامطلوب اقتصادی است.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر همپای تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که در ایران رخ داده خانواده نیز دچار تغییراتی شده است، افزود: شناخت دقیق، درست و واقع‌بینانه از خانواده و جامعه سبب برنامه‌ریزی صحیح در حوزه خانواده می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: تاخیر در ازدواج، افزایش طلاق به ویژه در ۵ سال اول زندگی مشترک، افزایش خانوارهای تک والد و زنانه شدن سرپرستی خانوار از مهمترین  چالش‌های خانواده است.

مولاوردی خاطرنشان کرد: آشنا نبودن زوجین با مهارت‌های زندگی و ارتباطی، وجود خشونت‌های خانوادگی برخی از خانواده‌ها، ضعف گرایش زوجین به فرزندآوری و ضعف آموزش قبل و بعد از ازدواج از مهمترین دغدغه‌های حوزه خانواده است.

وی گفت: تغییرات خانواده باید در بستر تغییرات اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد، چراکه برخی از تغییرات الزاما آسیب نیست و نباید با سیاه‌نمایی هراس و ترس ایجاد کرد.

مولاوردی عنوان کرد: اگر تغییرات گفته شده با بهبود فضای کسب و کار همراه باشد، با کاهش سن ازدواج همراه است و در مجموع آینده نامطلوبی را برای وضعیت خانواده در ایران پیش‌بینی نمی‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان حمایت این معاونت را از مراکز پژوهشی با محوریت خانواده و رویکرد سلامت‌نگر اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *