پرش به محتوا

شهرک صنعتی هرمزگان روی ریل تدبیر

پس از جنگ تحمیلی عزمی ملی جهت توسعه و آبادانی کشور ایجاد شد و در سایه این عزم و تلاش ، توسعه بخش صنعت در استان هرمزگان روند پرشتابی به خود گرفت و امروز شاهد خودکفایی بخش هایی از صنعت کشور از جمله صنعت کشتی سازی  و بنزین در این استان هستیم.

علاوه بر این در سایه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته و با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان ایرانی ، هم اکنون شاهد فعالیت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه در استان هرمزگان هستیم.

در حال حاضر هرمزگان به قطب صنایع فلزی فولاد و آلومینیوم در کشور تبدیل شده و ۹۰۹ واحد صنعتی و بیش از۲۷ هزار نفر در حوزه صنعت این استان مشغول به فعالیت هستند.

افزون بر کارخانه آلومینیوم و فولاد ،کارخانه سیمان با دو خط تولید و ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیز در هرمزگان فعال است.

همچنین دو کارخانه تولید روی در بندرعباس با ظرفیت تولید ۱۸ هزار تن شمش روی و در قشم با ظرفیت تولید سالانه ۲۲هزار تن روی فعال است که بعد از استان زنجان رتبه دوم تولید روی را در کشور دارد.

براساس آمارهای اعلام شده ۶۰ درصد از آلومینیوم تولیدی کشور در استان هرمزگان تولید می شود که نیمی از آن به خارج از کشور صادر می گردد.

کارخانه آلومینیوم المهدی هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع است .

هم اکنون ۲ هزار و۵۰۰ نیرو در این کارخانه شاغل هستند که دستیابی به تولید اسمی ۲۵۰ هزار تن درسال از برنامه های الومینیوم المهدی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *