پرش به محتوا

زبان php دقیقا چیست؟

آیا کنجکاو هستید که بدانید PHP چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه طراحی وب به یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا تبدیل شده است. اگر تصمیم دارید با آموزش php قدم در این دنیای بزرگ بگذارید، ممکن است در روزهای اول ورودتان به این حوزه، مانند بیشتر برنامه نویسان سردرگم شوید.

شاید سوال‌های مختلفی در ذهن شما شکل گیرد و به طور مداوم در مورد مسیر پیش روی خود دچار شک و تردید شوید. از جمله این که:

PHP چیست؟ چرا باید PHP را انتخاب کرد؟  کاربردهای PHP چیست؟ یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد دارید با اطمینان و آگاهی کامل زبان برنامه نویسی PHP را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله PHP چیست با ما همراه باشید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که در پایان، پاسخ پرسش‌های خود در مورد زبان PHP را دریافت خواهید کرد.

 

تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP و نسخه‌های آن
همه چیز از زمانی شروع شد که Rasmus Lerdorf دانمارکی در سال ۱۹۹۴ تعدادی اسکریپت به منظور مدیریت یک سری از کارها در سایت شخصی خود با زبان برنامه نویسی Perl نوشت. Lerdorf با استفاده از این اسکریپت‌ها که بر اساس استاندارد اسکریپت‌نویسی (Common Gateway Interface) نوشته شده بودند، آمار افرادی را که در حال خواندن رزومه اش بودند محاسبه و ذخیره کرد. او با این کار توجه افراد زیادی را به اسکریپت هایش جلب کرد و از او درخواست کردند تا اسکریپت‌ها را برای آن‌ها هم ارسال کند. بنابراین Lerdorf تصمیم گرفت که نام اسکریپت‌های خود را PHP گذارد که مخفف عبارت Personal Home Page بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *