پرش به محتوا

مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال

مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال از مراکز فعال در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور است که ازبهار سال 1385 فعالیت های متمرکز خویش را در زمینه آموزش قرآن با محوریت حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه و فراگیری نکات تفسیری با برگزاری اولین دوره تربیت مربی فعالیت خویش را در این عرصه مقدس (از شهر کلارآباد واقع در غرب مازندران)آغاز نمود.
این مؤسسه قرآنی با تأسیس و راه اندازی 7شعبه فعال و 7 شاخه باعضویت بیش از 6000 نفر از علاقمندان به فعالیت های قرآنی تاکنون توانسته است دوره های مختلف حفظ، ترجمه، تفسیر، تدبر، تجوید، مفاهیم، نهج البلاغه، احکام و… را در سطوح مختلف در شمال کشور ویژه خواهران و برادران برگزار نموده و به عنوان یکی از پیشتازان عرصه تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم ایفای نقش نماید.
از مهمترین فعالیتهای این موسسه بخش پاسخگویی تخصصی به سوالات قرآنی و مشاوره و روانشناسی است که در قالب بخش پاسخگویی در موسسه فعالیت دارد.
به منظور آشنایی بیشتر با گستره جغرافیایی منطقه‌ی مورد فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن پژوهان شمال در غرب مازندران گزارش مختصری از شعب زیر مجموعه آن به شرح ذیل خواهدآمد :

شعبه چالوس: این شعبه به صورت فعال از تابستان 85 فعالیت خود را آغاز نموده و با برگزاری دوره های مختلف به صورت روشمند به مشتاقان این عرصه خدمت نموده و هم اکنون با وجود دو شعبه در این شهر دوره های مختلف قرآنی را برگزار می نماید. این شعبه از ابتدای فعالیت ( سال 1385 ) تا کنون بیش از1300 نفر را در دوره های مختلف اعم از حفظ، مفاهیم، تجوید و… مورد آموزش قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *