پرش به محتوا

آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طی دو سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف فعالیت های آب و خاک شده است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طی دو سال گذشته ۱۱۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف فعالیت های آب و خاک شده است

جعفر زربافتی در گفت وگو با ایسنا- عمده فعالیت‌های آب وخاک را، اجرای سیستمهای نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی و مدرن، انتقال آب با لوله، احداث وبهسازی کانالهای آبیاری عمومی و پوشش انهار، احداث استخر های ذخیره آب، حفر وتجهیز چاهک های کشاورزی، احداث جاده دسترسی به مزارع ، احداث طرح‌های کوچک تامین آب واحیاوتوسعه اراضی کشاورزی برشمرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت منابع و مصرف آب در راستای صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توجه خاص به توسعه سیستم های نوین آبیاری در سطح استان شده به نحوی که از کل اعتبارات هزینه شده در دوسال اخیر در بخش آب وخاک ۶۱۷میلیارد ریال صرف تجهیز ۷۵۰۰هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سیستم های نوین آبیاری شده است.

جعفر زربافتی تأکید کرد: بمناسبت هفته دولت امسال نیز ۷۲۴هکتار سیستم آبیاری نوین با صرف ۷۲میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این ۷۲۴هکتار سطح اراضی کشاورزی استان که مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده اند به ۳۴هزار هکتار می‌رسد.

وی احداث ۶کیلومتر کانال آبیاری عمومی ،مرمت و بازسازی ۲۱رشته قنات ،احداث ۵باب استخر ذخیره آب، حفر وتجهیز ۶۳حلقه چاهک های کشاورزی و احداث 2.5 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع از دیگر پروژه‌های افتتاحیه این مدیریت را در هفته دولت امسال عنوان کرد.

بهره برداری از 241 پروژه بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: به مناسبت هفته دولت با صرف ۴۰۲میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال اعتبار، ۲۴۱پروژه بخش کشاورزی آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، زورقی افزود: با افتتاح این طرحها برای ۸۵۰نفر شغل دائم، اشتغال موقت برای ۵۴هزار نفر روز ایجاد شده و۳۲هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: پروژه های افتتاحیه هفته دولت امسال ،۲۷پروژه بهبود تولیدات دامی ،۲۴پروژه بهبود تولیدات گیاهی ،۱۳۸پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی ،۳طرح صنایع غذایی و تبدیلی، ۲۶پروژه امور عشایری ،۱۲طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۰طرح شیلات آب‌های داخلی ویک پروژه تعاون روستایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *