پرش به محتوا

رویداد استارت‌آپی in-Tech

مرز بین مردان و زنان در محیط کار و تبعیض‌های جنسیتی مقوله‌ای قدیمی است که با قدم گذاشتن در مسیر ساختن جوامع مدرن هر روز بحث آن تازه‌تر می‌شود. ما قبلا هم در مورد کمرنگ کردن مرزها در علی ‌بابا گفتیم و اینکه چقدر تلاش می‌کنیم مرز بین کار و زندگی را در این سازمان بزرگ برداریم؛ سازمانی که قرار است فرهنگ کار را در ایران تغییر دهد. جا به جایی مرزها انگار بخشی از فرهنگ علی ‌بابا شده و برداشتن مرز میان زن و مرد در انتصاب و اعطای موقعیت‌های شغلی هم یکی از استانداردهای مهم ماست.

در مصاحبه‌های علی ‌بابا خبری از فیلتر زن یا مرد بودن کاندیدا نیست، بلکه فقط و فقط شایستگی و توانایی آدم‌هاست که جایگاه شغلی آنان را در علی بابا تعیین می‌کند. سازمان تلاش می‌کند که نه تنها این مرز را در خود علی‌بابا از میان بردارد بلکه با حمایت زنان و رشد دادن آنها و تشویق آنان به حضور در دنیای کسب و کار این فرهنگ را به جامعه کار کل ایران گسترش دهد. در همین راستا علی ‌بابا حامی رویداد جهانی in-Tech می‌شود که در ایران با نام تکدخت برگزار می‌شود.

در تکدخت چه خبر است؟
در این رویداد زنان بنیان‌گذار، زنان صاحب کسب و کار و زنانی که در حوزه‌های مختلف فعال هستند از محدودیت‎‌ها، چالش‌ها و البته راهکارهایی برای یافتن جایگاه واقعی زن در جامعه کار و داستان‌های موفقیت‌های ارزشمندشان می‌گویند. بهاره نظری پور از علی‌بابا هم در میان سخنران‌ها حضور دارد تا از چالش‌ها و تجربه‌هایی که پشت سر گذاشته و چالش‌هایی که پیش رو دارد بگوید.

در این رویداد حدود 100 شرکت کننده حضور دارند که در قالب تیم‌های 5 نفره از ایده‌های خود برای راه‌اندازی کسب و کار خواهند گفت. 3 منتور از علی‌بابا در در این رویداد به شرکت کنندگان کمک خواهند کرد تا ایده‌ها از مرحله فکر به عمل و راه‌اندازی برسند. در پنل این رویداد کارشناسان حوزه کسب و کار حضور دارند که با تیم‌هایی که به مرحله نهایی رسیده‌اند درباره اهداف و ایده‌های آنان پرسش و پاسخ خواهند داشت. آگاتا کاکوا، مدرس حوزه کسب و کار از لهستان به عنوان تسهیلگر در این پنل حضور خواهد داشت. سایه زارعی از علی‌بابا هم عضو این پنل خواهد بود.

تکدخت کی و کجا برگزار می‌شود؟
این رویداد قرار است 11 تا 13 اردیبهشت در کارخانه نوآوری برگزار شود. در این رویداد آموزشی-تجربی که آخر هفته‌ها برگزار می‌شود، کارشناسان صنایع مختلف، برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان به کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها، بازاریاب‌ها، طراحان گرافیک و کارشناسان حوزه‌های دیگر شرکت می‌کنند.

چطور ثبت‌نام کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *