پرش به محتوا

جشنواره انیمیشن (تهران انیما) چیست؟

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیون را اقدام مهمی در راستای رونق این صنعت برشمرد.

به گزارش ایسنا، علی دارابی که امروز (۴ اردیبهشت ماه) در نشست خبری نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیون سخن می‌گفت، شعار نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون را «پویانمایی ملی و فرهنگ ملی» عنوان کرد و درباره اهداف و ساختار این جشنواره به بیان توضیحاتی پرداخت‌.

به گفته معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر همدان برگزار خواهد شد. در این جشنواره در ۱۶ بخش برگزار خواهد شد و ۶۷ جایزه نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

او با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره پویانمایی ملی، اظهار کرد: انیمیشن در ایران قدمت طولانی دارد. ظروف سوخته استان سیستان و بلوچستان که به بیش از ۵ هزار سال پیش برمی‌گردد خود گویایی این موضوع است. اهمیت این هنر نزد ایرانیان از گذشته معلوم بوده است‌.

دارابی افزود: پویانمایی یکی از ساختارهای مهم و تاثیرگذار در تلویزیون و سینما است که مخاطبان زیادی دارد. مخاطبان پویانمایی تنها کودکان و نوجوانان نیستند، بلکه این هنر برای بزرگسالان نیز جالب است. در همین راستا ریاست سازمان صداوسیما مسئولیتی بر عهده معاونت استان‌ها گذاشت که با توجه به ظرفیت‌های استان‌های ایران برای رونق پویانمایی، به این صنعت توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *